Διατροφή, άσκηση και υγεία...

Ονομάζομαι Φανή Πρεβέντη και δημιούργησα αυτό το ιστολόγιο με σκοπό να μοιραστώ μαζί σας τις γνώσεις μου σε θέματα διατροφής. Θα ήθελα πολύ να μου μεταφέρετε τα σχόλιά σας ώστε να έχουμε αμφίδρομη επικοινωνία. Εύχομαι να ευχαριστηθείτε την ανάγνωση και να εντοπίσετε πράγματα που σας ενδιαφέρουν....

Τετάρτη, 11 Αυγούστου 2010

Πώς θα χάσουμε τα κιλά των διακοπών

Τέλος οι διακοπές για φέτος! Όλοι έχουμε επανέλθει στις θέση μας και αναπολούμε την ξενοιασιά των διακοπών. Το μόνο που έμεινε από το καλοκαίρι είναι οι φωτογραφίες και τα σουβενίρ. Καλούμε τους φίλους μας για να τους δείξουμε όλα όσο φέραμε από τις διακοπές μας. Όλα εκτός από ένα...τα 3-4 επιπλέον κιλά που φέραμε με την επιστροφή μας!!!!!
Κάποια άτομα αποδέχονται το γεγονός ότι πρέπει να ανανεώσουν τη γκαρνταρόμπα τους με μοντελάκια ένα νούμερο μεγαλύτερο. Άλλοι πανικοβάλλονται και επιλέγουν εξαντλητικές δίαιτες ώστε να απαλλαχθούν από το περιττό βάρος σε χρόνο ρεκόρ. Σε αυτή την περίπτωση το βάρος μειώνεται αλλά συνήθως το ανακτάμε πολύ σύντομα. Αυτό συμβαίνει γιατί με τις δίαιτες-αστραπή δεν μαθαίνουμε τους κανόνες της σωστής και υγιεινής διατροφής και έτσι δεν ξέρουμε πως να συμπεριφερθούμε διατροφικά όταν ολοκληρώσουμε τη δίαιτα μας.
Τϊ είναι όμως αυτό που πρέπει να κάνουμε για να απαλλαγουμε από αυτά τα κιλά;
Η λύση κινείται σε δύο βασικούς άξονες: σωστή διατροφή και άσκηση.

Σωστή διατροφή
  1. Να εντοπίσουμε τα διατροφικά μας λάθη (ποιοτικά και ποσοτικά).
  2. Να μειώσουμε την ποσότητα της τροφής που καταναλώνουμε.
  3. Να κάνουμε μικρά και συχνά γεύματα.
  4. Να αυξήσουμε την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών.
  5. Να περιορίσουμε την κατανάλωση κρέατος πλούσιου σε λίπος και τηγανισμένων τροφίμων.
  6. Να αντιμετωπίζουμε τις πρωινές, μεσημεριανές, απογευματινές ή βραδινές «λιγούρες» με φρούτα, μπάρες δημητριακών, ζελέ ή 1 κουταλιά γλυκό του κουταλιού.
  7. Να καταναλώνουμε με μέτρο αμυλούχες τροφές (ψωμί, πατάτες, ρύζι, μακαρόνια).
  8. Να πίνουμε άφθονα υγρά (2,5-3 λίτρα την ημέρα).
9.           Να χρησιμοποιούμε ελαιόλαδο στο μαγείρεμα αλλά με μέτρο.
10.      Να αποφεύγουμε το αλκοόλ. Το κρασί είναι η καλύτερη επιλογή. Μία καλή πρόταση θα μπορούσε να είναι 1 ποτήρι κρασί την ημέρα.


Ασκηση
1.     Βρείτε ένα άθλημα ή μια ασχολία που να σας αρέσει.
2.     Ξεκινήστε να γυμνάζεστε σε ένα γυμναστήριο. Άκομη και αν δεν σας ενθουσίαζουν οι ασκήσεις με βάρη μπορείτε να συμμετέχετε σε οργανομένο ομαδικό πρόγραμμα γυμναστικής. Η ομαδική δραστηριότητα απαιτεί αναμφίβολα μεγαλύτερη πειθαρχία και προσπάθεια από μέρους σας.
3.     Πρέπει η δραστηριότητα που εκτελείτε να νιώθετε ότι ανεβάζει έστω και λίγο τους σφιγμούς σας.
4.     Εάν όλα τα παραπάνω σας φαίνονται ανεφάρμοστα μπορείτε να βρείτε τη λύση στο περπάτημα. Περπάτημα διάρκειας 30 λεπτών με συχνότητα 5 φορές την εβδομάδα, με σχετικά γρήγορο ρυθμό θεωρείται σωστή άσκηση.
5.     Μην ξεχνάτε να εφευρίσκετε τρόπους να αυξάνετε τη φυσική δραστηριότητα στην καθημερινότητά σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου