Διατροφή, άσκηση και υγεία...

Ονομάζομαι Φανή Πρεβέντη και δημιούργησα αυτό το ιστολόγιο με σκοπό να μοιραστώ μαζί σας τις γνώσεις μου σε θέματα διατροφής. Θα ήθελα πολύ να μου μεταφέρετε τα σχόλιά σας ώστε να έχουμε αμφίδρομη επικοινωνία. Εύχομαι να ευχαριστηθείτε την ανάγνωση και να εντοπίσετε πράγματα που σας ενδιαφέρουν....

Δευτέρα, 4 Μαΐου 2009

Οι 3 μεγάλοι μύθοι για τις δίαιτες

ΠΡΩΤΟΣ ΜΥΘΟΣ: Το αδυνάτισμα επιτυγχάνεται με συγκεκριμένο συνδυασμό τροφών.
Τα τελευταία χρόνια έχει περάσει στο κοινό η αντίληψη ότι ο συνδυασμός αμύλου και πρωτείνης οδηγεί σε αύξηση βάρους. Ο συγκεκριμένος ισχυρισμός δεν έχει καμία επιστημονιή βάση. Στην πραγματικότητα, για να είναι ένα γεύμα πλήρες, χρειάζεται να συνδυαστούν τροφές από όλες τις κατηγορίες θρεπτικών συστατικών (υδατάνθρακες, πρωτείνη και λιπαρά) προκειμένου ο οργανισμός να μπορέσει να ανταπεξέλθει σωστά στις ενεργειακές του ανάγκες. Το κλειδί βρίσκεται στη σωστή αναλογία των θρεπτικών συστατικών.
ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΜΥΘΟΣ: Οι γρήγορες δίαιτες είναι οι καταλληλότερες για απώλεια βάρους γιατί το άτομο πετυχαίνει γρήγορα το στόχο του χωρίς να κουράζεται για μεγάλο χρονικό διάστημα.
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ: Οι γρήγορες δίαιτες που σχετίζονται με μονοφαγικά σχήματα ή περιορισμένη πρόσληψη υδατανθράκων και αυξημένη πρόσληψη πρωτείνης (όπως η δίαιτα Άτκινς), συνήθως υπόσχονται θεαματικά και γρήγορα αποτελέσματα. Δυστυχώς τέτοιοι τύποι διαιτών έχουν καταστροφική επίδραση στο μεταβολισμό καθώς οδηγούν σε μείωση του μυικού ιστού και απώλεια υγρών. Έτσι οδηγούμαστε σε επαναπρόσληψη του βάρους κατευθείαν μόλις ξεκινήσουμε να σιτιζόμαστε κανονικά. Επιπροσθέτως οι γρήγορες δίαιτες στερούν από τον οργανισμό βιταμίνες και ιχνοστοιχεία και επιδρούν αρνητικά στη φυσιολογική λειτουργία του ατόμου προκαλώντας νεύρα, κακή διάθεση, έλλειψη συγκέντρωσης, υπνηλία και αδυναμία.

ΤΡΙΤΟΣ ΜΥΘΟΣ: Το αδυνάτισμα επιτυγχάνεται μέσω παράλειψης γευμάτων.
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ: ‘Οταν δεν υπάρχει ισορροπημένο διατροφικό σχήμα τότε ο μεταβολισμός μας δεν λειτουργεί σωστά και δεν κάνουμε καλές κάυσεις. Ο οργανισμός είναι σαν το τζάκι. Όπως χρειάζεται να πετάμε συνεχώς ξύλα για να διατηρείται η φωτια, έτσι πρέπει να εφοδιάζουμε τον οργανισμό μας με ενέργεια σε τακτά χρονικά διαστήματα για να πραγματοποιούνται καύσεις.
Επιπλέον, όταν αφήνουμε τον οργανισμό μας χωρίς γεύματα, συσσωρεύουμε την πείνα μας και καταλήγουμε να καταναλώνουμε ένα μεγάλο γεύμα, πλούσιο σε θερμίδες και λιπαρά. Η ενεργειακή αξία τέτοιων γευμάτων είναι συνήθως μεγαλύτερη απο αυτή των τροφών που θα καταναλώναμε αν αποφασίζαμε να έχουμε μικρά και συχνά γεύματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου